wtorek, 14 sierpnia 2012

Krem waniliowy

Osobiście lubię go wyjadać prosto ze słoiczka lub spożywać tak jak nutellę, ale mama kupiła wafle owsiane i zapragnęła robić wafelki przekładane masą waniliową lub śmietankową. Pamiętacie Krem a'la Nutella? To jest dokładnie wariacja na temat :)






Składniki (na słoiczek kremu):

  • 100 g granulowanego mleka w proszku
  • 200 g serka homogenizowanego
  • 3 łyżki fruktozy/innej substancji słodzącej (lub do smaku)
  • ok. 5 łyżek płynnego mleka
  • laska wanilii lub pasujący aromat

Płynne mleko podgrzewamy razem z nasionami i skórką laski wanilii i fruktozą (jeśli używamy aromatu to dodajemy go w późniejszym etapie). 
Stopniowo dodajemy mleko w proszku i mieszamy. 
Dodajemy serek homogenizowany razem z aromatem i dokładnie mieszamy (sprawdzamy, czy smak nam odpowiada- można dosłodzić lub dodać aromatu).
Aby pozbyć się grudek przecieramy naszą masę przez sitko.
Całość przelewamy do słoika, wstawiamy do lodówki, gdzie nabierze odpowiedniej gęstości. 
No i można przekładać wafle :)



22 komentarze:

  1. Ja też bezsprzecznie muszę to zrobić. Wygląda genialnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. krem z mlekiem w proszku musi smakować cudnie

    OdpowiedzUsuń
  3. Ojej, właśnie zastanawiałam się co zrobić z mlekiem w proszku, które mi zostało :) Trafiłam idealnie! Zrobię jeszcze dziś :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rozumiem, że na diecie jest to możliwe do zjedzenia ?:)

    OdpowiedzUsuń
  5. wow! może i dla mnie zrobisz taki słoiczek? ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj nigdy nie robiłam wafelków z mlekiem w proszku z dodatkiem serka waniliowego:)
    ciekawy pomysł:)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. a przed chwila pomyślałam o waflach własnej roboty :) koniecznie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. No i zrobiłam krem jednakże z zupełnie innych proporcji :) Wyszedł bardzo dobry ale nie chciało mi się go przecierać więc pozostały grudki :) Zobaczymy jak będzie smakował po nocy w lodówce :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mmm, mleczna, waniliowa nutella? Biorę w ciemno :)

    OdpowiedzUsuń
  10. przejrzałam całego Twojego bloga i jestem zakochana w tych zdrowych przepisach! takie cudowne słodkości i świadomość, że maja mniej kalorii.. SUPER :) MNIAM!

    OdpowiedzUsuń
  11. Z przyjemnością informuję, że nominowałam Ciebie do Versatile Blogger Award :) Szczegóły u mnie na blogu no i na innych blogach :)

    OdpowiedzUsuń
  12. O, bardzo fajny krem do wafli, naleśników, gofrów i nie tyko ;).

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam,
    jestem stała czytelniczka Twojego bloga masz świetne pomysły z których często korzystam w życiu codziennym:)
    Nominowałam Twojego bloga do Versatile Blogger Award!
    http://alebabka.blogspot.com/2012/09/versatile-blogger-award.html

    OdpowiedzUsuń
  14. sprobuj kochana maslo kokosowe. jest niesamowite. chlebus z nim to bajka, i dodatkowo jest bardzo zdrowe, pelne mikroelemenotw. Mozna tez jest tak: maslo kokosowe plus miod

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo mi się podoba Twoja propozycja, wygląda na pyszność ;))

    OdpowiedzUsuń
  16. Otrzymałaś nominację na moim blogu do Versatile Blogger. zapraszam do zabawy i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Zmieniłam adres bloga, dlatego jeśli obserwowałas Relishingmeals.blogspot.com obserwujesz, jest już nieaktualny. Problemy techniczne były tego powodem. :( Zapraszam na nowy: relishmeals.blogspot.com . Będzie mi miło, jeśli akutualizujesz obserwację/linki boczne na blogu.

    Pozdrawiam,
    whiness

    OdpowiedzUsuń
  18. Zakochalam sie wczoraj zrobiłam i pycha :3 do tego kakao i jestem w niebie kocham słodkości <3

    OdpowiedzUsuń
  19. krem a'la nutella jest na mojej liście do zrobienia już od dawna, teraz dochodzi ten. rozpieszczasz nas przepisami:)

    OdpowiedzUsuń

Co o tym sądzisz? ;)