środa, 15 maja 2013

Makaron ze świeżym szpinakiem

Wiem, wiem.. Dawno mnie nie było, ale nie linczujcie mnie za to. Tak po prostu wyszło :) Trochę się działo, obiecuję jednak trochę się poprawić.

Ale do rzeczy. Wiele razy sypałam Wam propozycjami użycia szpinaku, teraz postanowiłam pokazać jak to robić ze świeżym, aby było szybko, pysznie i zdrowo.


Składniki (na 1 porcję):

  • ok. 70g suchego makaronu rurki (lub innego)
  • ok. 200g świeżego szpinaku
  • 2 plasterki dowolnej wędliny
  • ok. 100g jogurtu greckiego
  • 1 ząbek czosnku 
  • Sól, pieprz i gałka muszkatołowa do smaku
Makaron gotujemy al dente. 
Siekamy czosnek i podsmażamy krótko na patelni (uwaga, żeby nie przypalić!). 
Dodajemy umyty i osuszony szpinak na patelnię. Co jakiś czas mieszamy (nie przestraszcie się, że jest go tak dużo- szybko się skurczy).
Wędlinę kroimy w paseczki i dodajemy do szpinaku i czosnku. 
Doprawiamy do smaku. 
Na koniec dodajemy jogurt, ugotowany i odcedzony makaron i chwilkę razem grzejemy na patelni. 
Można podawać :)

Średnia wartość kaloryczna: ok. 450 kcal






25 komentarzy:

  1. Uwielbiam szpinak! Fajny przepis i świetne zdjęcia! Gratuluję ogromnnie :)

    Chciałabm zaprosić Ciebie do dodania swojego bloga na listę Top Blogi na stronie znajdzprzepisy.pl :)
    Zauważyłam, że masz kilka widgetów z innych stron na blogu. Dlatego byłabym zaszczycona, jakbyś dołączyła i do nas. Dzięki temu Twoje przepisy trafią do jeszcze większego grona odbiorców.

    Już ponad 1100 blogerów dołączyło do nas i skorzystało z dodatkowych odwiedzin, które dostarczamy.
    Rejestracja jest darmowa i bardzo prosta, wystarczy tylko padać adres bloga oraz adres e-mail: http://www.znajdzprzepisy.pl/dodaj-blog

    Pozdrawiam i życzę miłego dnia! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Haha :) I pomyśleć że dzisiaj kupiłam szpinak :) Dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam makaron ze szpinakiem :) Do tego kremowy sos i jestem w siodmym niebie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Makaron ze szpinakiem- niebo w gębie. Cudownie się rozpływa :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmm, szpinak! Moglabym go jesc na okraglo, w roznych konfiguracjach :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie dania uwielbiam! Najlepsze :>

    OdpowiedzUsuń
  7. Pysznie. Jak tylko widzę szpinak nie mogę się powstrzymać i kupuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajny taki makaron ze szpinakiem. ; )
    Chętnie wypróbuję na obiad!

    OdpowiedzUsuń
  9. Prosty przepis a jaki pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  10. właśnie zrobiłam ale bezmięsne. pyszne i lekkie. dałam dużo jogurtu greckiego.

    OdpowiedzUsuń
  11. Mmm, uwielbiam to danie, z mala modyfikacja - do jogurtu dorzucam tez troszke niebieskiego sera plesniowego, dla bardziej wyrazistego smaku. Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  12. zainspirowałam się Twoim przepisem, zamiast jogurtu dodałam serek wiejski, wyszedł przepyszny obiad! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Czy trzeba dodawać wędlinę ?

    OdpowiedzUsuń
  14. KURKA NIEDOBRE! OKROPNE ORAZ ZŁE/1

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten wpis odmienił moje życie!

    OdpowiedzUsuń
  16. ciekawy wpis! postaram się wchodzić tutaj częściej

    OdpowiedzUsuń
  17. ciekawy wpis! postaram się wchodzić tutaj częściej

    OdpowiedzUsuń
  18. Lubie takie blogi, będę polecac kazdemu!

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawy i interesujący wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  20. hej masz super bloga i inspirujące wpisy!

    OdpowiedzUsuń
  21. warto było zajrzec na tego bloga

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetnie się czyta twoje wpisy

    OdpowiedzUsuń
  23. Udało się Ci się wszystko naprawdę dobrze opisać

    OdpowiedzUsuń

Co o tym sądzisz? ;)