środa, 15 maja 2013

Makaron ze świeżym szpinakiem

Wiem, wiem.. Dawno mnie nie było, ale nie linczujcie mnie za to. Tak po prostu wyszło :) Trochę się działo, obiecuję jednak trochę się poprawić.

Ale do rzeczy. Wiele razy sypałam Wam propozycjami użycia szpinaku, teraz postanowiłam pokazać jak to robić ze świeżym, aby było szybko, pysznie i zdrowo.


Składniki (na 1 porcję):

  • ok. 70g suchego makaronu rurki (lub innego)
  • ok. 200g świeżego szpinaku
  • 2 plasterki dowolnej wędliny
  • ok. 100g jogurtu greckiego
  • 1 ząbek czosnku 
  • Sól, pieprz i gałka muszkatołowa do smaku
Makaron gotujemy al dente. 
Siekamy czosnek i podsmażamy krótko na patelni (uwaga, żeby nie przypalić!). 
Dodajemy umyty i osuszony szpinak na patelnię. Co jakiś czas mieszamy (nie przestraszcie się, że jest go tak dużo- szybko się skurczy).
Wędlinę kroimy w paseczki i dodajemy do szpinaku i czosnku. 
Doprawiamy do smaku. 
Na koniec dodajemy jogurt, ugotowany i odcedzony makaron i chwilkę razem grzejemy na patelni. 
Można podawać :)

Średnia wartość kaloryczna: ok. 450 kcal






16 komentarzy:

  1. Uwielbiam szpinak! Fajny przepis i świetne zdjęcia! Gratuluję ogromnnie :)

    Chciałabm zaprosić Ciebie do dodania swojego bloga na listę Top Blogi na stronie znajdzprzepisy.pl :)
    Zauważyłam, że masz kilka widgetów z innych stron na blogu. Dlatego byłabym zaszczycona, jakbyś dołączyła i do nas. Dzięki temu Twoje przepisy trafią do jeszcze większego grona odbiorców.

    Już ponad 1100 blogerów dołączyło do nas i skorzystało z dodatkowych odwiedzin, które dostarczamy.
    Rejestracja jest darmowa i bardzo prosta, wystarczy tylko padać adres bloga oraz adres e-mail: http://www.znajdzprzepisy.pl/dodaj-blog

    Pozdrawiam i życzę miłego dnia! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Haha :) I pomyśleć że dzisiaj kupiłam szpinak :) Dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam makaron ze szpinakiem :) Do tego kremowy sos i jestem w siodmym niebie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Makaron ze szpinakiem- niebo w gębie. Cudownie się rozpływa :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmm, szpinak! Moglabym go jesc na okraglo, w roznych konfiguracjach :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie dania uwielbiam! Najlepsze :>

    OdpowiedzUsuń
  7. Pysznie. Jak tylko widzę szpinak nie mogę się powstrzymać i kupuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajny taki makaron ze szpinakiem. ; )
    Chętnie wypróbuję na obiad!

    OdpowiedzUsuń
  9. Prosty przepis a jaki pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  10. właśnie zrobiłam ale bezmięsne. pyszne i lekkie. dałam dużo jogurtu greckiego.

    OdpowiedzUsuń
  11. Mmm, uwielbiam to danie, z mala modyfikacja - do jogurtu dorzucam tez troszke niebieskiego sera plesniowego, dla bardziej wyrazistego smaku. Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  12. zainspirowałam się Twoim przepisem, zamiast jogurtu dodałam serek wiejski, wyszedł przepyszny obiad! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Czy trzeba dodawać wędlinę ?

    OdpowiedzUsuń
  14. KURKA NIEDOBRE! OKROPNE ORAZ ZŁE/1

    OdpowiedzUsuń

Co o tym sądzisz? ;)