poniedziałek, 10 grudnia 2012

Ryż curry z warzywami

Czasami mi się nie chce. A gdy nie mam czasu- w ogóle mi się nie chce. Sięgam wtedy do produktów, które zawsze w domu się znajdą i są proste w przygotowaniu. Tym razem były to warzywa mrożone i ryż. Do tego przyprawa, trochę masła i pyszny, zdrowy obiad gotowy :)



Składniki (na 2  porcje):
Torebka (100g) brązowego ryżu
1 opakowanie (450g) mrożonej mieszanki chińskiej
1 łyżka przyprawy curry
1 łyżeczka masła (u mnie klarowane)

Gotujemy ryż z odrobiną soli ok. 25 min ( lub chwilę krócej, niż mówi instrukcja na opakowaniu).
Po ugotowaniu odsączamy ryż z wody.
W tym czasie na suchej teflonowej patelni smażymy warzywa. 
Gdy będą miękkie dodajemy do nich ryż, przyprawę curry i masło. Smażymy ok. 2 min. 

Podajemy prosto z patelni.

Wartość kaloryczna: ok. 380 kcal/porcja.


13 komentarzy:

  1. te kolory mówią same za siebie!
    rewelacja:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam! Uwielbiam ryż z nutą curry i dobrze dobranymi warzywami, a więc zdecydowanie wpadłabym do Ciebie na ten obiad :) Plus za optymistyczne kolorki, od patrzenia na nie można poprawić sobie humor :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam curry do tego ryż i jestem w siódmym niebie, smacznego :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie zrobiłam, kolory super, danie szybko sie robi ale smak nie dla mnie, ratuję się ketchupem bo nie będe wyrzucać jedzenia.
    Sam przepis i pomysł oczywiście super ale moim kubkom smakowym to nie odpowiada :)
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  5. Ryż curry to chyba najszybszy i najsmacniejszy dodatek jaki można przygotować. Zobaczcie również moją wersję: http://www.kulinarnyblog.pl/ryz-curry/

    OdpowiedzUsuń
  6. Wczoraj zrobiłam :) Danie super szybkie, chociaż brązowy ryż trzeba by moim zdaniem gotować jednak te 30 minut. Następnym razem dorzucę kurczaka obtoczonego w cuury. DAnie3 bardzo smaczne, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziś będe robić na obiad napisze jak smakowało :) do teo robie surówkę z kiszonej kapusty :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Smak rewelacja :) napewno zagosci na stole w tym tyg. Mam pytanie co zrobić zeby nie był taki suchy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można dać więcej masełka lub oliwy :)

      Usuń
  9. Ja dodaje rowniez jogurt grecki. Danie nie jest takie suche. To oczywiscie opcja gdy nie ma sie mleczka kokosowego w domu.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda apetycznie, a próbowaliście smażony ryż z krewetkami w ananasie. Świetny jest, jadłam taki w Tajskiej Samui, ale niestety nie udało mi się zrobić nic podobnego

    OdpowiedzUsuń

Co o tym sądzisz? ;)