wtorek, 22 stycznia 2013

Francuskie z twarogiem

No tak- ciasto francuskie nie jest ani super zdrowe, ani nawet lekkie, ale oczywiście mam dobrą wymówkę- jestem łasuchem, w zimę chęć na łakocie jest większa (ale można spalić szusując na stokach czy na lodowisku;), więc oczywiście postaram się o jak najmniejszą komplikację przepisu. Jest szybki, prosty, pyszny i o niższej wartości kalorycznej niż takie tradycyjne ciastko :)


Składniki (na ok. 8 porcji)

  • Arkusz gotowego ciasta francuskiego (u mnie light- można dostać takie w większości marketów)
  • 150 g twarogu (u mnie chudy)
  • 1 łyżka jogurtu naturalnego lub mleka
  • 1 łyżka fruktozy lub do smaku
  • Opcjonalnie: kawałki owoców (u mnie ananas)


Blachę do pieczenia wykładamy papierem do pieczenia.
Ciasto francuskie dzielimy na 16 równych prostokątów (można więcej lub mniej, w zależności od tego jak dużo ciastko chcemy uzyskać).
Twaróg rozdrabniamy z jogurtem/mlekiem i fruktozą. Nakładamy na 8 prostokącików tak, aby brzegi nie były wypełnione. Jeżeli mamy owoce to kładziemy je na twaróg, nakładamy na wierzch pozostałe 8 prostokącików i sklejamy brzegi np. widelcem.
Wierzch można posmarować mlekiem lub rozmąconym jajkiem (ale nie jest to konieczne).
Wstawiamy do nagrzanego do 200 stopni piekarnika na 15-20 min, do momentu aż ciastko będzie jasnobrązowe.

Wartość kaloryczna: ok. 150 kcal/ porcja




10 komentarzy:

  1. Mmm, francuskie rożki <3 Pycha! Najlepsze są według mnie albo z twarogiem, albo z jabłkami.

    OdpowiedzUsuń
  2. mniam ,ale pychotka ! muszę zrobić takie na przekąskę czy deser ;d a nawet śniadanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale cudo, muszę zrobić! :) Zainspirowałas mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Może i nie jest dietetyczne i zdrowe, ale za to jakie pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  5. prosto pysznie i lżej ;) MNIAM

    OdpowiedzUsuń
  6. skoro jesteś fanką nieprzetworzonego jedzenie to co robi u Ciebie gotowe ciasto francuskie?

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślę, że widziałem ciekawsze wpisy

    OdpowiedzUsuń
  8. wiele pomysłów postaram sie wykorzystać dziękuje :)

    OdpowiedzUsuń

Co o tym sądzisz? ;)