poniedziałek, 16 kwietnia 2012

Jaglana na słodko i na śniadanie.

Po dłuższej przerwie wracam do Was z pysznym, energetyzującym śniadankiem, na które lepiej zarezerwować sobie więcej czasu, który najczęściej znajdujemy w weekend, ale naprawdę warto.


Składniki (na 2 porcje):

  • 1/2 szklanki kaszy jaglanej (ok. 90g)
  • 1 szklanka wody
  • 1/2 szklanki mleka (u mnie 0.5%)
  • cynamon
  • 1 łyżka miodu (lub do smaku)
  • 100 g jogurtu naturalnego (ok. 4 łyżek)
  • Mus z jednego jabłka
  • Garść posiekanych orzechów (u mnie włoskie)


Kaszę płuczemy i gotujemy ok. 20 min na małym ogniu w wodzie i mleku. Pod koniec często mieszamy, dosładzamy i opcjonalnie dodajemy cynamonu.
Ciepłą kaszę przekładamy do miseczek, dodajemy mus z jabłka, polewamy jogurtem i obsypujemy orzechami.
Można jeść na ciepło, co najbardziej polecam, ale na zimno również smakuje :)

Wartość kaloryczna: ok. 340 kcal/ porcja


7 komentarzy:

  1. Muszę wypróbować bo akurat mam kaszę jaglaną w spiżarce

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nie próbowałam jaglanej na słodko a Twoja tak pięknie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Osobiście uwielbiam takie śniadania. Zdrowe, pyszne i starczają na bardzo długo. Z orzechami musi się komponować bardzo smacznie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jutro zamierzam wypróbować Twój przepis, mam nadzieję, że się uda! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepyszne!!!! Właśnie skończyłam jeść! I wreszcie udało mi się odpowiednio ugotować jaglankę...zawsze wychodziła mi gorzkawa...dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  6. Fantastyczna ta jaglanka! Mogłabym jeść codziennie takie zdrowe śniadania :) zainspirowałaś mnie i chyba zrobię sobie mus jabłkowy na kilka następnych dni! Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń

Co o tym sądzisz? ;)