sobota, 4 lutego 2012

Białkowy omlet z tuńczykiem....

...czyli odpowiedź na pytanie "co tu zrobić, kiedy zostaną nam białka?". Bardzo białkowy, prosty i lekki omlet, który w połączeniu z pełną warzyw sałatką stanowi mega odżywcze danie. Zjadłam na obiad- polecam również na kolacje :)

Składniki (na 1 duży omlet):

  • 3 białka
  • 1 puszka tuńczyka w sosie własnym
  • 1 średnia cebula
  • Inne dodatki (np. papryka, kukurydza, groszek itp..)
  • Przyprawy (pieprz, papryka, czosnek itp..)


Cebulkę kroimy w drobną kostkę i podsmażamy na patelni bez tłuszczu. Odkładamy do przestudzenia.
Białka ubijamy na sztywną pianę.
Do piany dodajemy przyprawy, cebulę, odsączonego tuńczyka i ewentualne dodatki i delikatnie mieszamy.
Nakładamy na nagrzaną teflonową patelnię i wyrównujemy wierzch, trzymamy na małym ogniu pod przykryciem przez ok. 10 min (do zarumienienia) co jakiś czas podważając i przewrócić na drugą stronę aż również się zarumieni.

Przybliżona wartość kaloryczna (w mojej wersji): ok. 200 kcal

10 komentarzy:

  1. bardzo smakowity! ach, ale bym z chęcią go skonsumowała! cudownie się prezentuje.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam tuńczyka, więc w takiej wersji również z pewnością by mi zasmakował :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam omlety. Z tuńczykiem to jeden z moich ulubionych. Pychotka :).

    OdpowiedzUsuń
  4. Fantastyczny pomysł. Wygląda świetnie, a do tego nie marnujemy białek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kochana ile ta puszka Twoja tuńczyka miała gram i kcal? : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najczęściej kupuję takie, które po odsączeniu mają 120 g (zazwyczaj taka informacja znajduje się na opakowaniu)

      Usuń
  6. ile taki omlet ma kcal?:)

    OdpowiedzUsuń

Co o tym sądzisz? ;)