środa, 12 października 2011

Placuszki z serka wiejskiego

Lekka lub lżejsza alternatywa dla zwykłych placków :) Tych skład jest bardzo prosty i dowolnie można sterować smakiem, który wzbogaci śmietankowy posmak serka:

Składniki (na porcję ok. 5 placuszków):
  • 2-3  łyżki serka wiejskiego
  • jajko
  • Kopiasta łyżka mąki (u mnie żytnia)
  • Dowolne otręby ( u mnie po łyżce owsianych, pszennych i żytnich)
  • niecałe pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • cukier/słodzik/miód do smaku (o mnie 2 łyżeczki miodu)
  • ew. aromat i przyprawy (u mnie cynamon i kakao :))


Wszystkie składniki dokładnie mieszamy, chwilkę czekamy, aż otręby napęcznieją.
Smażymy na teflonowej patelni, odwracamy, gdy pod spodem się zetną.
Podawać  z jogurtem, owocami, dżemem, polewą, czy z czymkolwiek macie ochotę ! :)

5 komentarzy:

  1. Uwielbiam serek wiejski, więc takie placuszki na bank by mi zasmakowały. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj,

    powstał pomysł stworzenia osobnego miejsca w sieci, gdzie znajdowałyby się wyłącznie 'owsiane' przepisy kulinarne - A te, które Pani opublikowała na swym blogu wydają się nam bardzo ciekawe! Zatem - uprzejmie prosimy o pozwolenie zamieszczenia ich (oraz każdego takiego kolejnego; w formie oryginalnej, wraz ze zdjęciem) w naszej wspólnej Krainie Owsa - Owsiankowie!

    Oczywiście źródło zostanie wyraźnie zaznaczone :)

    Liczymy na pozytywną odpowiedź w komentarzach pierwszego posta na blogu - owsianakraina.blogspot.com

    Z owsianym pozdrowieniem,
    Grupa Owsiankowych Smakoszy

    OdpowiedzUsuń
  3. właśnie wszamałam serek wiejski, szkoda, że nie weszłam tu wcześnie, bo mogłam zrobić te placuszki

    OdpowiedzUsuń
  4. Ile kalorii może mieć jeden taki placuszek? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dobre! Po raz pierwszy wyszły mi nie rozpadając się przy przewracaniu!

    OdpowiedzUsuń

Co o tym sądzisz? ;)