poniedziałek, 3 października 2011

Szybka bułka otrębowa z mikrofali

Zdrowe i przydatne, kiedy akurat zabrakło nam na śniadanie pieczywa (jak to było w moim przypadku). Bułeczka  gotowa z max 10 minut, jest dużo bardziej miękka niż tradycyjne pieczywo, ale wystarczająco zwarta. Wzorowana na przepisach dr Dukana, więc na pewno znana większości osób przerabiających jego dietę.

Składniki:
  • Małe jajko
  • 3 łyżki otrąb (np. 2 owsianych i 1 pszennych)
  • Łyżka jogurtu lub serka homogenizowanego
  • szczypta proszku do pieczenia
  • przyprawy (np. odrobina papryki, bazylii)
  • opcjonalnie pestki dyni, czy nasiona słonecznika


Wszystko dokładnie mieszamy i przelewamy do miseczki, w której można mikrofalować (takiej, w której przygotowana masa będzie miała kształt bułeczki). 
Wstawiamy do mikrofali na 3-4 minuty. Trzeba cały czas obserwować, żeby za bardzo nie przyschła. 
Wyciągamy z naczynia i studzimy na kratce.
Po wyjęciu z naczynia






7 komentarzy:

  1. jadłam takie poddczas mojej dość krótkiej przygody z dukanem ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. kiedy byłam na diecie takie jadłam :) o wiele bardziej smakowały mi z przyprawą do piernika i serkiem waniliowym - domowym :> ale fajny to zamiennik chleba ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. A na jaką moc ustawić ?

    OdpowiedzUsuń
  4. a właśnie idę wypróbować przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacyjny przepis :) Od dziś wracam do Dukana.

    OdpowiedzUsuń
  6. ja dodałam troszke słodzika i cynamon i mniamusne ciasteczko

    OdpowiedzUsuń

Co o tym sądzisz? ;)