niedziela, 4 września 2011

Torcik z kawową pianką

Po przeglądzie szafek i lodówki, kombinacji i wariacji na temat oraz okazji, że przyjechała rodzina wymyśliłam coś takiego:
Wykonanie jest dość łatwe, wystarczy mieć tylko trochę wolnego czasu i miejsca w lodówce :)


Potrzebujemy:

  • Spód- tutaj kilka wariantów: można zrobić biszkopt, kupić gotowy lub zrobić na bazie płatków owsianych i otrębów (2 jajka, 10 łyżek płatków owsianych, 10 łyżek różnych otrębów, 2 łyżeczki, mały kubeczek jogurtu, proszku do pieczenia, cukier/miód/słodzik do smaku i 20 min w 180 C w piekarniku)
  • Marmolada, dżem, mus z owoców itp- cokolwiek owocowego do przesmarowana i zwilżenia spodu
  • Duży kubek mleka
  • 4 łyżki rozpuszczalnej kawy inki
  • Cukier/miód/ słodzik do smaku (dałam 2 łyżki miodu)
  • Czubata łyżka żelatyny
  • 1/3 szklanki gorącej wody
  • 2 opakowania bitej śmietany w proszku
  • Opcjonalnie do dekoracji: posiekane lub całe orzechy, posypka czekoladowa, cynamon, (ja zrobiłam polewę czekoladową z połowy tabliczki czekolady)
Co robimy:
Na odparowany biszkopt/spód kładziemy nasze smarowidło (porządną ilość), wkładamy do niewielkiej tortownicy wyłożonej papierem lub folią aluminiową, aby ładnie nasiąknęło.
WSKAZÓWKA: można też nasączyć mocną kawą/herbatą lub niskoprocentowym alkoholem

W odrobinie gorącej wody rozpuszczamy łyżkę żelatyny i zostawiamy, aż zrobi się letnia.
W tym czasie do miski wlewamy mleko z kubka zostawiając w nim ok.1/5 zawartości, którą podgrzewamy i rozpuszczamy w niej kawę i osładzamy.  Dolewamy do mleka w misce i mieszamy. Wsypujemy bitą śmietanę w proszku i  miksujemy dokładnie.  Dodajemy do niej letnią żelatynę bardzo powoli dolewając i jednocześnie miksując. 
Masę zostawiamy aż zacznie powoli tężeć lub można na 2 minuty wstawić do lodówki i wylewamy na biszkopt.
UWAGA- nie można dopuścić do zbyt szybkiego stężenia masy, żeby mogła ładnie się przelać na spód.
Równomiernie rozprowadzamy, przykrywamy folią i wkładamy na ok 2 h do lodówki. 
Smacznego !

DEKORACJA
Ciasto można naprawdę dowolnie dekorować. Ja zrobiłam to w ten sposób, że pół tabliczki gorzkiej czekolady rozpuściłam w kąpieli wodnej z niewielką ilością mleka ( kąpiel wodna: włożenie czekolady do miseczki lub garnka zanurzonego w innym garnku z wrzącą wodą). Przełożyłam do wyciskacza dekorującego z najwęższą nasadką i zrobiłam wzór.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co o tym sądzisz? ;)